نمایشگر دسته ای مطالب
نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

اجرای طرح ملی "مدرسه خوانا" با هدف ارتقای مهارتهای خواندن، نوشتن و آداب و مهارت های زندگی

اجرای طرح ملی "مدرسه خوانا" با هدف ارتقای مهارتهای خواندن، نوشتن و آداب و مهارت های زندگی


طرح ملی مدرسه خوانا با هدف ارتقای مهارتهای خواندن، نوشتن و آداب و مهارت های زندگی در سال تحصیلی 1400-1399 همزمان در سراسر کشور و با مشارکت سازمان و نهادهای مختلف در سطح استان نیز اجراء خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل  سعیده بهادرزاده معاون آموزش ابتدایی استان یزد در جلسه تشریح و تبیین طرح مدرسه  خوانا که با حضور روسای ادارات  و کارشناسان حوزه ابتدایی اداره کل برگزار شده بود اظهار داشت بسته تحولی مدرسه خوانا در راستای ارتقای مهارت های چهارگانه زبانی(خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن)، حساب کردن و آداب و مهارت های زندگی دانش آموزان دوره ابتدایی، طرح ملی مدرسه خوانا امسال به صورت پایلوت در 5 درصد مدارس ابتدایی(42 باب )  و 5 درصد مراکز پیش دبستانی در سطح استان از شهریور امسال آغاز و تا  اردیبهشت سال ۱۴۰۰ اجراء خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد تحول در نظام آموزشی براساس چرخش‌های تحول آفرین سند تحول بنیادین یعنی حرکت از حافظه محوری به مهارت محوری و پرورش خلاقیت  باشد به نحوه اجرای طرح اشاره کرد و یادآور شد : طرح براساس وضعیت تشکیل کلاس‌های آموزشی مدارس مجری به صورت حضوری یا غیرحضوری و از طریق شبکه شاد اجرا می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی استان در پایان ابراز امیدواری کرد که  اجرای این طرح بتواند در کوتاه مدت سبب بهبود ارتقای مهارت خواند‌‌‌‌ن ، نوشتن و آد‌‌‌‌اب ومهارت های زند‌‌‌‌گی، د‌‌‌‌ر میان مد‌‌‌‌ت ارتقای کشور د‌‌‌‌ر آزمون «پرلز» یا مطالعه بین المللی پیشرفت سواد‌‌‌‌ خواند‌‌‌‌ن (PIRLS) و د‌‌‌‌ر د‌‌‌‌راز مد‌‌‌‌ت باعث تقویت زبان ملی و توسعه عد‌‌‌‌الت آموزشی شود.