مناسبت‌ها 

  • روز جهانی دانش آموز بر تمامی دانش‌آموزان این مرز و بوم مبارک باد...

  • خبر آزمایشی برای نمایش این نمایشگر...
  • روز جهانی دانش آموز بر تمامی دانش‌آموزان این مرز و بوم مبارک باد...

  • یکی از خبرهای نمونه برای آزمایش...

درآستانه سال تحصیلی جدید 800 مدیر دبستانهای یزد برنامه های سال تحصیلی...
همایش استانی مدیران دبستان های یزد
همایش یکروزه مدیران دبستانهای یزد با حضور مدیرکل آموزش و پرورش  در تالار معلم دانشگاه فرهنگیان شهیدان پاک نژاد برگزار شد . مدیرکل آموزش و پرورش استان دراین همایش از زحمات مدیران برای استقبال از مهر و آغاز سال تحصیلی جدید قدردانی کرد و...
5 طرح برتر دانش آموزان دبستانهای استان یزد به جشنواره کشوری جابرابن...
اعزام دانش آموزان استان به مرحله کشوری جشنوار جابرابن حیان
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزدنمایندگان  5 طرح برتر دانش آموزان مقطع ابتدائی استان یزد برای شرکت در مرحله کشوری جشنواره جابر ابن حیان به مشهد اعزام شدند در مراسمی که به همین مناسبت با حضور دانش آموزان برگزیده و اولیای...
کسب رتبه دوم جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزشیابی کیفی توصیفی توسط آموزگار یزدی
  هادی عبدی نسب آموزگار ناحیه یک یزد مقام دوم جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزشیابی کیفی و توصیفی را کسب کرد. به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش و به نقل از معاونت آموزش ابتدائی نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزشیابی...
همایش و کارگاه برنامه ریزی چند بعدی جهت مربیان پیش دبستانی استان یزد با حضور سرکار خانم سیمین بازرگان
همایش و کارگاه برنامه ریزی چند بعدی جهت مربیان پیش دبستانی استان یزد با حضور سرکار خانم سیمین بازرگان : رادمنش معاون آموزش ابتدایی گفت : در راستای کیفیت بخشی به دوره پیش دبستانی  و ارتقاء مهارت های حرفه ای  مربیان ، همایش وکارگاه سه...
جلسه هماهنگی مسائل آموزشی و پرورشی دوره پیش دبستانی
به گزارش معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد: جلسه هماهنگی مسائل آموزشی و پرورشی دوره پیش دبستانی در روز چهارشنبه 96/5/11 در سالن شهید ساداتی اداره کل با حضور جمعی از مؤسسان و مدیران مراکز پیش دبستانی ناحیه 1 و 2 یزد(...
به همت انجمن علمی آموزشی معلمان ابتدایی کارگاه دست ورزی تا اندیشه ورزی...
برگزاری کارگاه آموزشی دست ورزی تا اندیشه ورزی
رئیس اداره برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش گفت این کارگاه آموزشی با هدف توانمند سازی معلمان در زمینه شیوه های مناسب تدریس و توسعه یادگیری عمیق در دانش آموزان به جای تکیه بر محفوظات  در پژوهشگاه برازنده مقدم ناحیه یک یزد...
مدیرکل آموزش و پرورش : معلمان ، مدیران کارآمد کلاس درس هستند که با...
نشست صمیمی مدیرکل آموزش و پرورش با جمعی از آموزگاران مدارس روستائی و چند پایه
ه گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش  نشست صمیمی مدیرکل آموزش و پرورش با جمعی از آموزگاران مدارس روستائی و کلاس های چند پایه  پنجشنبه چهارم خرداد در پژوهشکده تعلیم وتربیت برگزارشد . دراین مراسم مدیرکل آموزش و پرورش معلمان را...
اعلام نتایج استانی طرح الگوی برتر مدیریتی
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش وبنا به اعلام معاونت آموزش ابتدائی طرح الگوهای برتر مدیریتی با هدف ایجاد بستر مناسب جهت تحول و تبادل تجربیات آموزشی تربیتی مدیران و معاونین دوره ابتدایی برگزار گردیده است محمد حسن رادمنش افزود : ...
طرح جشنواره فرشته کتابخوان در یزد برگزار شد.
محمد حسن رادمنش معاون آموزش ابتدایی اداره  کل گفت از آن جا که آموزش و پرورش نهادی است که می تواند با برنامه ریزی  های هدفمند خود به نیازهای روحی دانش آموزان پاسخ دهد و انگیزه مطالعه ، شناخت،فضایل اخلاقی فکر کردن فکر کردن و لذت خواندن را...
همایش من و کودک من برای اولیاء دوره پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی برگزار شد.
در این همایش که د رنواحی 1 و 2 با حضور 800 نفر از اولیای نوآموزان و دانش آموزان  برگزار شد. دکتر دهقان پور متخصص طب سنتی پیرامون بیماری های کودکان صحبت کرد سپس در ارتباط  با شب ادراری کودکان که به نوعی باعث کاهش اعتماد به نفس...
سلام
سلام
سلام
جشنواره الگوهای برتر مدیریتی
جشنواره الگوهای برتر مدیریتی
جشنواره الگوهای برتر مدیریتی
جشنواره خلاقیت ها و توانمندی های معلمین و دانش آموزان دوره ابتدایی
جشنواره خلاقیت ها و توانمندی های معلمین و دانش آموزان دوره ابتدایی
جشنواره خلاقیت ها و توانمندی های معلمین و دانش آموزان دوره ابتدایی
یــــزد شناسی
یــــزد شناسی
یــــزد شناسی
طرح ارزیابی مدارس دوره ابتدایی
طرح ارزیابی مدارس دوره ابتدایی
طرح ارزیابی مدارس دوره ابتدایی
طرح مطالعه مفید
طرح مطالعه مفید
طرح مطــــالعه مفید
« بازگشت

با حضور دکتر فانی

با حضور دکتر فانی

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی، مراسم اختتامیه گردهمایی مشترک معاونین ابتدایی، روسای گروه ابتدایی، تکنولوژی و روسای ادارات عشایری سراسر کشور عصر پنجشنبه 22 خرداد، با حضور و سخنرانی جناب آقای دکتر فانی، در اردوگاه فرهنگی - تربیتی ثامن الحجج(ع) مشهد برگزار شد.

در این مراسم ابتدا آقای نخعی مشاور محترم معاونت آموزش ابتدایی گزارشی را از روند برگزاری گردهمایی و کارگروههای آموزشی آن ارائه کردند.

سپس دکتر سید جواد حسینی مدیرکل آموزش و پرورش  استان خراسان رضوی،  ضمن خیرمقدم به مدعوین و وزیر محترم جناب آقای دکترفانی، خرسندی خود را از میزبانی این عزیزان در کنار بارگاه نورانی امام رضا (ع) ابراز داشت و با بیان این که شرکت مقام عالی وزارت در گردهمایی معاونان ابتدایی کشور نشانه اهمیت دادن عالی ترین مسئول آموزشی کشور به دوره ابتدایی است .

وی با اعلام اینکه معلمان استان، کار تعلیم و تربیت 615 هزار دانش آموز را در 5هزار کلاس بر عهده دارند، افزود: 7.7 درصد معلمان کشور در خطه خورشید به کار تعلیم و تربیت مشغولند و این استان 8.6 درصد دانش آموزان کشور را به خود اختصاص داده است.

حسینی تصریح کرد:معلمان ابتدایی در حساس و مهمترین مقطع نظام تعلیم و تربیت کار می کنند. دوره ای که وزیر آموزش و پرورش نیز بر آن تاکید و درصدد احقاق حق ایشان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر این که تراکم دانش آموزی در کلاسهای استان بالا و کار معلمانش سخت است، اذعان کرد؛ 12درصد دانش آموزان استثنائی کشور در این استان مشغول به تحصیلند.

وی در ادامه با اشاره به این که 30 درصد مدارس ما را خیرین ساخته اند، گفت: این در حالی است که 80 درصد مدارس استثنائی  استان توسط خیرین ساخته شده است و 13 درصد مدارس ما را شبانه روزیها و نمونه دولتی ها تشکیل می دهند که وجود مدارس یاد شده نشانگر توجه به توسعه عدالت اجتماعی است.

مهندس دیمه ور ضمن عرض خیرمقدم به حضور وزیر محترم، از تشریف فرمایی ایشان علی رغم تراکم برنامه هایشان در جمع صمیمی مسئولان آموزش ابتدایی استان هاتشکر کردند و ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل و معاون آموزش ابتدایی و همکاران اداره کل آموزش و پرورش خراسان، مسئولین وکارکنان اردوگاه ثامن الحجج (ع) برگزاری این گردهمایی در آستانه عید میلاد امام عصر(عج) در کنار بارگاه ملکوتی امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را نوعی دعوت خواندند.

ایشان هدف از برگزاری این گردهمایی را، تبیین سیاستهای وزارتخانه، بررسی راهکارهای اعتلای آموزش و پرورش و کیفیت بخشی، هم اندیشی و نگاه مجدد به سیاستهای چهارگانه وزیر آموزش و پرورش و بررسی و بازنگری در برنامه های آموزش ابتدایی اعلام نمودند.

ایشان ضمن تشکر از زحمات مجموعه آموزش ابتدایی کشور وحمایتهای دکتر فانی گفت: تصویب آیین نامه کلاسهای چندپایه آن را یکی از، مهمترین عوامل برون رفت از مشکلات اداره کلاس های چندپایه توسط معلمان ابتدایی مناطق محروم دانست.

آقای محمد دیمه ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که پیگیر استفاده و بسیج ظرفیت ها برای افزایش انگیزه کارکنان هستیم، بیان داشت: در سال کمبود اعتبارات با بسیج نیروها و اتکا به همین زنان و مردان بزرگ سختی ها و کمبود ها را پشت سرگذاشته و همکاران برای تربیت نسل آینده خالصانه و عبادگونه قدم بر می دارند. وی بالنده ترین و اصلی ترین ظرفیت آموزش و پرورش را نیروی انسانی آن دانست.

وی با اشاره به این که همه ساله تفاهم نامه هایی بین استانها و وزارتخانه برای تحقق برنامه ها منعقد می شود، اضافه کرد: اکنون برنامه راهبردی و عملیاتی مقاومت تنظیم شده  و در سال 94-93 بر اساس نمایه اجرایی آن، اقدام خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تشکیل کارگاههای تخصصی در این گردهمایی دو روزه گفت و بیان داشت: در این اجلاس گزارشی از فعالیتهای آموزش برای همه طی سالهای 2000 تا 2014 که اخیرا به یونسکو ارائه شده به همکاران داده شد .

دیمه ور از ارتقاء ظرفیتهای ذهنی بر مبنای خلاقیت و نگاه نو سخن گفت و اذعان کرد: با بازنگری و مهندسی مجدد برای برنامه ها، ایجاد ظرفیتها و آشنایی با مسیر پرورش خلاقیت می توان به توسعه خدمات آموزش و پرورش به مردم دست یافت، از این رو کارگاه آموزش با محوریت "خلاقیت" نیز در برنامه های اجلاس گنجانده شد.

وی گسترش آموزشهای مهارتی و مبتنی بر عمل را یادآور و ابراز داشت: در این مسیر از ظرفیت کارگاهها و آزمایشگاههای مجهز باید استفاده شود.

وی از برگزاری مرحله کشوری جشنواره جابرین حیان در مرداد ماه خبرداد و خاطرنشان ساخت: محصولات و تولیدات نظری و تکنولوژی دست ساخته دانش آموزان  در این جشنواره، همگان را شگفت زده خواهد کرد.

 

در ادامه سه نفر از معاونین به نمایندگی از دیگر معاونین استان ها مطالب خود را ارائه نمودند.

 

معاون ابتدایی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این گردهمایی بر افزایش عدالت اجتماعی تاکید و رشد و بالندگی این بخش از نهاد تعلیم و تربیت را نیازمند تامین اعتبار دانست.

زهرا برهان زهی اظهار داشت: عدم تخصیص اعتبار برای تامین وسائل کمک آموزشی مناسب و کمبود فضا از مهمترین مشکلات این مقطع آموزشی است.

وی افزایش سرانه دانش آموزی، الزام هوشمند سازی پایه ششم برای درس فن آوری و توجه به مدارس مناطق کمترتوسعه یافته را خواستار و بر افزایش حق کوچ معلمان عشایر تاکید کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش یزد ، نماینده دوم معاونین ، ارزشیابی توصیفی را از اساسی ترین نیازهای تعلیم و تربیت خواند و گفت: با حذف نمره، بسیاری از تبعیضها و مقاسیه ها نیز از بین رفت.

محمد حسن رادمنش افزود: این پدیده اکنون مورد بی مهری قرارگرفته و اعمال سلیقه ها نقش پررنگ تری یافته که نیاز به بازنگری و توجه مسوولان دارد.

وی کسری نیروی انسانی و انجام طرحهای گوناگون که تزئینی و زرق برق داراست را از مشکلات فراروی دوره ابتدایی دانست .

معاون آموزش ابتدایی استان مرکزی توجه به پیش دبستانی را خواستار و تاکید کرد: نسبت به کم کردن متولیان این حوزه و تعیین تکلیف استخدام مربیان ، برنامه ریزی برای تربیت نیروی این بخش دردانشگاه فرهنگیان اقدام گردد.

راحمه رجائی تصریح کرد: باید مدرسه استاندارد یا معیار مشخص و 25 درصد افزایش و سختی کار معلمان ابتدایی احیا شود.

 

دکترفانی وزیر آموزش و پرورش ضمن تبریک ولادت حضرت ولی عصر(ع) صمیمانه از تلاشهای همه معلمان به ویژه از معلمان ابتدایی تشکر کردند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از معاونان آموزش ابتدایی سراسر کشور گفت: علیرغم همه مشکلات و نارسائیهای سال گذشته،  شما شمع ابتدایی را روشن نگاه داشتید.

شعار من این است که مدرسه عامل اصلی توسعه پایدار بوده و هر تحولی در تعلیم و تربیت فرزندان این کشور، با مدرسه شکل می گیرد جایی که عامل اصلی توسعه پایدار است.

وی تصریح کرد: بزرگترین چالش نظام تعلیم و تربیت، نگرش مسئولان به آموزش و پرورش است و این نگرش باید اصلاح شود که آموزش و پرورش نهادی سرمایه ای است تا هزینه ای.

ایشان با بیان این که یکی از اهداف وی مدرسه محوری است، افزود: همه تلاشهای این وزارتخانه بایستی در کف مدرسه متجلی شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که استراتژی وزارت، کیفیت بخشی است؛ ابراز داشت:انتخاب این راهبرد شعارگونه و تصادفی نیست. امکانات آموزشی یک و نیم برابری به نسبت 19 میلیون دانش آموز سالهای قبل برای 12 و نیم میلیون دانش آموز اکنون، کم نیست و این آمار راهبرد کیفی سازی را به ما دیکته می کند.

فانی با اشاره به این که آموزش و پرورش مسائل فراوان و مزمنی دارد، طرح مسائل بدون اولویت بندی را راهگشا ندانسته و اضافه کرد: تمام کارشناسان و مدیران بایستی بر اساس اولویتها حرکت و طرح مشکلات بدون توجه به محدودیت و منابع، مشکلی را مرتفع نمی کند.

وی در خصوص ساماندهی نیروی انسانی، بهسازی نیروها را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: آموزش و پرورش بدون توسعه مشارکتها قادر به حل مسائلش نیست. خروجی های این نهاد متعلق به همه کشور است و ما یک وزارتخانه مادر هستیم.

فانی از عملیاتی کردن بودجه در نیم درصد مدارس کشور خبردادو گفت:مدیر باید هزینه فایده را در هزینه های مدرسه مدیریت کند.

وی ارتقا مدیریت آموزشگاهی را از دیگر سیاستهای کاری اش عنوان و افزود: اگر مدیران ما از میان افراد توانمندی انتخاب و اختیاراتشان به تدریج افزایش یابد، وضعیت آموزش و پرورش با همین امکانات، فضا، تجهیزات و نیروی انسانی بهتر خواهد شد.

عالی ترین مقام مسئول در حوزه آموزش کشور،  تمرکز زدایی رادر این بخش سیاست جدید کارش معرفی و تصریح کرد: تمرکز در مدیریت از خلاقیت و نوآوری می کاهد. نیروهایی که در مدیریت متمرکز کار می کنند قادر به به روز کردن خویش، خلاقیت و نوآوری نیستند.

فانی از ارائه طرح طبقه بندی معلمان به صورت لایحه به مجلس خبرداد و بیان کرد: هفته آینده در مجلس به بیان مشکلات و اقدامات انجام شده برای نمایندگان خانه ملت خواهم پرداخت. همین برنامه را نیز برای دولت ارائه می دهم تا سال 94 سال شکوفایی آموزش و پرورش کشور شود.

وی ابتدایی را اصل آموزش و پرورش نامید و اظهار داشت: شکل گیری شخصیت دانش آموزان در این دوره شکل می گیرد.دبستانیها و پیش از آن سرمایه های ما هستند. آموزش ابتدایی زیربنای توسعه جامعه است.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را یک تکلیف در نهاد تعلیم و تربیت کشور دانست و اجرای اصولی، علمی و مدیریتی آن را مورد توجه قرارداد.

فانی برنامه ریزی اجرای سند را بسیار سخت توصیف و اجرای غلط و شتابزده بخشهایی از آن را مسبب مشکلات کنونی نظام 3.3.6 دانست.

وی بیان داشت: از مهر 93، 40 راهکار سند تحول اجرایی می شود. راهکارهایی که نیاز به مقدمات اساسی نداشته و با اعتبار بخشی دولت ،  اجرای بخشی از سند را کلید می زند.

ایشان در بخش دیگر از سخنان خود، مهاجرت روستائیان به شهرها را عامل افزایش کلاسهای چند پایه  به 50 هزار کلاس خواند و تصویب آیین نامه این کلاسها را یگ گام برای رسیدن به توسعه واقعی و عدالت اجتماعی معرفی همچنین فعال کردن معلمان راهنما برای مدارس روستایی رادر این مسیر راهگشا بیان کرد.

ایشان از وجود 10 هزار بیسواد در کشور خبر داد و معاونین ابتدایی  ادارات کل آموزش و پرورش کشور را به بستن مبادی بیسوادی ملزم کرد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: هیچ دانش آموز شش تا ده ساله ای نباید از تحصیل محروم بماند و اولیا بی سواد مدارس نیز در آموزشگاههای فرزندانشان تحت تعالیم سوادآموزی قرار گیرند.

وی در قسمت دیگری از سخنانش توجه سالهای اخیر به مدارس خاص را مهمترین عامل تضعیف روحیه معلمان، دانش آموزان و کمبود فضا و امکانات مراکز دولتی برشمرد و رسیدگی بیشتر به این اماکن را از اولویتهای کارش دانست.

وی بار دیگر بر عدم ورود نیروی انسانی جدید به آموزش و پرورش تاکید و گفت: هرچه نیروها زیادتر شوند معیشت معلم بدتر خواهد شد از سوی دیگر چون به ازای هر 11.5 دانش آموز یک معلم داریم که البته کم نیست معضل کمبود نیرو با توزیع مناسب مرتفع می شود.

به گفته فانی امسال مجتمع های شهری جمع می شود تا یکی از سطوح مدیریتی تحمیل شده به این سازمان بزرگ برداشته شود چرا که افزایش لایه های مدیریتی با کاهش انگیزه، جلب مشارکتها را تضعیف می کند.

وی بر عمق بخشی گروههای آموزشی نیز تاکید کرد و این بخش را مهمترین منبع دوره های ضمن خدمت و بازدیدهای تخصصی کلاسهای درس بیان کرد.

وی خرید آموزشی را یکی از راههای کاهش معضل کلاسهای پرجمعیت بیان و ابراز داشت: با انتقال دانش آموزان مدارس دولتی به غیر دولتی ها از آنها معلم وفضا می گیریم و کمبود دانش آموز آنها رانیز جبران می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش فاصله سنی دانش آموزان پایه اول تا ششم را نیز مورد قبول ندانست و از عوامل ایجاد مشکلات اخلاقی و تربیتی عنوان کرد که طی فرایندی 20 ساله با دو دوره ای کردن ابتدایی مرتفع می شود.

فانی از راه اندازی شبکه مدرسه با هماهنگی صدا و سیما خبردادو تاکید کرد:این شبکه آموزش چند رسانه ای را به معلمان، دانش آموزان و اولیا ابتدایی ارائه و امید می رود در دیگر دوره ها نیز راه اندازی شود.

وی توسعه پیش دبستانی ها را به خصوص در مناطق دوزبانه مورد اهمیت قرارداد و گفت: امسال در پایه های چهارم و هشتم با تغییر برخی کتابهای درسی مواجهیم که کلاسهای ضمن خدمتش برای معلمان در تابستان برگزار خواهد شد.

وی همچنین از آموزش درکلاسهای تلفیقی برای دانش آموزان هوش مرزی سخن گفت و اذعان کرد: استانهای زیر میانگین کشوری به لحاظ عملکردرا با تزریق منابع مالی به میانگین نزدیک خواهیم ساخت.

وی اجرای طرح تعالی مدرسه به طور آزمایشی در تعدادی از شهرهای کشور را گامی اساسی برای کیفی سازی مدارس دانست.

آدرس کوتاه:
گردهمایی ائمه جماعت مدارس استان یزد
گردهمایی ائمه جماعت مدارس استان یزد با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی و نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد برگزار شد.
معاون وزیر:
۵۰۰ پژوهش سرای دانش آموزی در کشور فعال است
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از فعالیت 500پژوهش سرای دانش آموزی در کشور خبر داد و اعلام کرد: در نظر داریم این تعداد را به 720 پژوهش سرا در سالهای آینده برسانیم.
نابغه یزدی
نوآموزی که محاسبات ذهنی ریاضی را با سرعتی بالاتر از ماشین حساب انجام می دهد امسال دانش آموز کلاس اول یکی از دبستانهای یزد است. نوآموزی که محاسبات ذهنی ریاضی را با سرعتی بالاتر از ماشین حساب انجام می دهد...

نمایشگر یک مطلب
نمایشگر یک مطلب

نمایشگر یک مطلب
نمایشگر یک مطلب

راهنمای مربی پیش دبستانی
راهنمای مربی پیش دبستانی

ارزشیابی توصیفی
ارزشیابی توصیفی


خدمات الکترونیک صفحه نخست مدیران معلمان و مربیان دانش آموزان والدین معاون آموزش ابتدایی اداره دوره اول ابتدایی اداره دوره دوم ابتدایی اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی