نمایشگر دسته ای مطالب
نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

بازدید از مدارس عشایری


به گزارش روابط عمومی اداره کل و به نقل از معاونت آموزش ابتدایی ، علی پناه حسین زاده رییس گروه برنامه ریزی دوره های تحصیلی دفتر توسعه عدالت آموزشی  و آموزش عشایر به همراه علیرضا نجفی کارشناس آموزش و پرورش عشایر اداره کل با هدف نظارت بر کیفیت آموزشی ، تجهیزات و فضای آموزشی مدارس عشایری از دبستان های عشایری میرزای شیرازی، شهید موسوی ، حلیمه وهم چنین دبیرستان‌های عشایری خدیجه، رقیه، صاحب الزمان، ام السلمه و صفیه  واقع در منطق آموزشی مروست بازدید به عمل آمد . "حسین زاده" در جمع مدیران  و معلمان عشایری گفت : رسالت معلم  تربیت یادگیرنده مادام العمر است و اصلی ترین رکن برای تحقق این مهم معلم توانمند است. در ادامه وی 9 خصوصیت یادگیرنده مادام العمر رابرشمرد :

  • آگاهی از اهمیت یادگیری در تمام طول عمر:. دانش را برای دانستن دوست دارد.

  • خلقیات : نگرش مثبت به (زندگی- یادگیری – شغل).

  • تنظیم و تدوین کننده هدف برای خودش: اهداف واقع بینانه و قابل اندازه گیری و دستیابی برای خود و درک ارتباط اهداف مختلف با هم  و توانایی تغییر و تعدیل اهداف خود.

  • دانش کافی در زمینه های متعدد : توانایی درک مطلب- خواندن – نوشتن و . . . .

  • محقق: نیازهای خود را بداند و محل رفع نیاز را بداند.

  • -عامل تغییر دهنده: انعطاف پذیر و توانایی سازگار نمودن اهداف خود با موقعیت.

  • ارتباط برقرار کننده: توانایی رساندن منظور خود به دیگران.

  • سازمان دهنده:داشتن مهارتهای مدیریتی مثل حل مسئله- تصمیم گیری- مدیریت زمان – توانایی تشخیص اطلاعات مفید از غیر ضروری.

  • فردی اجتماعی : توانایی ارتباط موثر با دیگران- توانایی همکاری با دیگران .

  هم چنین وی فرسوده و نبود تجهیزات آموزشی از مشکلات عام مدارس مناطق محروم و عشایری دانست که ضمن تلاش ما برای تأمین آن ، معلمان توانمند با دانش و خلاقیت خود می توانند بخشی از این کمبود را جبران کنند، اما نگران کننده ترین مشکلات ما عموما در مدارس شبانه روزی است چرا که دانش آموزان  این نوع مدارس بیش اوقات سال تحصیلی را در  آموزشگاه و خوابگاه  به سر می برندو به عبارتی  مدرسه خانه اول آن ها به حساب می آید  و در منطقه مروست  آموزشگاه و خوابگاه شبانه روزی‌ام السلمه متأسفانه بعلت نشست ساختمان از لحاظ ایمنی برای دانش آموزان بسیار نا امن است که امیدواریم با پیگیری اداره کل نوسازی استان ضمن انتقال دانش آموزان به مکان امن هر چه سریعتر فرآیند بازسازی این آموزشگاه آغاز شود.

در پایان کارشناس آموزش و پرورش عشایر ضمن ارایه آمار از وضعیت مدارس استان به ارایه و  انتقال چالش ها و مشکلات آموزش و  پرورش عشایر به نماینده دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر پرداخت . قابل ذکر است در این جلسه بخشی از تجهیزات فناوری مورد نیاز مدارس عشایری  به مدیران تحویل داده شد .